torsdag 29 februari 2024

Helgfrågan vecka 9: Serietidningens dag

 

Idag var alltså stora Botoxdagen för mig och jag fick sprutor i både arm och ben/fot. Inte lika mycket som tidigare men istället på lite andra ställen än vanligt. Och ont gjorde det så nu är vi rätt slut både maken och jag. Men svara på Mias Helgfråga måste jag ju och frågan lyder

På lördag heter temadagen Serietidningens dag. Har du tips på serietidningar?

Jag har faktiskt aldrig läst speciellt mycket serietidningar, så maken fick hjälpa till här med sånt han läste när han var barn (titlarna är länkade till sidor där det finns mer info om tidningarna)







Kalle Anka


5 kommentarer:

  1. Aku Ankka läste jag som barn, finns mycket bra för vuxna.

    SvaraRadera
  2. Dessa två läste man som ung, men Kalle Pocketar har vi här hemma, men det är makens samling.

    SvaraRadera
  3. Kalle Anka är riktigt bra tycker jag

    SvaraRadera
  4. Serier man läste som barn. Serier fanns ju också i veckotidningar, liksom klippdockor... tänker att man roade sig med rätt enkla nöjen som barn på 70-talet. :D

    SvaraRadera