fredag 14 juni 2013

Åttio dagar blå

Åttio dagar blå av Vina Jackson

"Som nyinflyttad i New York når den begåvade Summer snabbt stora framgångar med sin musik. Hon njuter av livet som violinist i en stor orkester. Under den attraktiva dirigenten Simóns vakande öga når hennes karriär nya höjder. Men den stora staden och hennes nyvunna framgång erbjuder nya lockelser och det dröjer inte länge innan Summer åter söker sig ut på farliga äventyr i en värld som lockar med njutning och vågade lekar.
Den välbärgade universitetsläraren Dominik sanar Summer i London och söker sig också till New York. Han kan inte leva utan henne, och han tror sig kunna rädda Summer från hennes farliga begär. Vad han inte inser är att hans egna lustar kanske är vad som kommer förgöra dem båda..."

--------------------------------------------


Det var ett tag sen jag läste Åttio dagar gul , den första delen i 80 dagar-trilogin, och den tyckte jag ju ganska bra om. Så nu var det alltså dags för del två, Åttio dagar blå. Och ja,jag tycker bra om den också, återigen är själva handlingen mer trovärdig än i t ex Femtio nyanser och karaktärerna är mer verkliga och trovärdiga.
Jag gillar båda huvudpersonerna, men Dominik är den som jag tycker mest om, jag uppskattar att han ändå är så "vanlig" trots sina böjelser. Summer blir jag emellanåt smått irriterad på när hon kastar sig huvudstupa in i sånt som skulle kunna vara farligt.  Victor, som ändå spelar en ganska stor roll i det som händer, ger mig rysningar och äckelkänslor.

Även i Åttio dagar blå, precis som i Åttio dagar gul,  finns hela tiden den där röda tråden, dvs en riktig berättelse och inte bara en massa erotik...

Nu måste jag bara sätta igång att läsa Åttio dagar röd direkt så jag får veta vad som händer med Summer och Dominik. Man tror ju att såna här böcker alltid slutar på ett visst sätt, dvs ett lyckligt slut, men jag är faktiskt lite osäker när det gäller Summer och Dominik.

Sammanfattning av alla tre delarna http://boklysten.blogspot.se/2013/06/sammanfattning-attio-dagar.html

Tack till Lind & Co för rec.exet!

Åttio dagar blå finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON
Ginza




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar