fredag 27 oktober 2023

Fem en fredag v 43: Tid

 


Det blir första gången på länge som jag är med på Fem en fredag som anordnas av elisamatilda. Temat den här veckan är TID

1. Är du tidspessimist eller optimist?

Alltid optimist, men det slutar oftast med att jag är sen tiull allt och maken som är pessimist blir vansinnig
2. När går tiden som snabbast?

När man har mycket att göra och tidsbrist. 

3. När går tiden som långsammast?
När man inte har något att göra och väntar på något speciellt...

4. Var spenderar du mest tid?

Just nu känns det som att jag tillbringar alltför mycket tid i sängen med att vila. Så jatg blir lite lätt stressad över mängden av allt som borde göras men som jag har alltför kort aktivitetstid för...

5. Till vad under veckan har du behövt lite extra tid?

Se ovanstående svar...just nu känns det som att jag skulle behöva mer aktivitetstid så att jag skulle hinna med allt som borde göras...

13 kommentarer:

  1. allt som borde göras... allting kanske inte är lika viktigt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast just nu ligger jag efter så mycket med allt att det mesta känns akut!

      Radera
  2. Vad roligt att du börjat göra blogginlägg igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Förhoppningsvis kan jag hålla takten lite bättre den här gången

      Radera
  3. Jättekul att du har hittat tillbaka till Elisas "Fem en fredag", en riktigt rolig utmaning tycker jag. Och att du över huvud taget bloggar igen:-)
    När jag var ung så var jag också tidsoptimist, men med stigande ålder har jag blivit pessimist.
    Vet inte om du är fortfarande arbetsför eller pensionär, men allt som bör göras är inte nödvändigtvis viktigt att göra just där och då. Och några dammråttor kan jag absolut stå ut med;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En av d första jag faktiskt kom ihåg och den som var nästan lättast att börja med att åter delta i. Är sjukpensionär/har sjukersättning sen 2005. Just nu är det så mycket som jag ligger efter med att nästan allt är akut faktiskt - och då handlar det inte om städning och sånt (det tar maken hand om och gör det bra)

      Radera
  4. Haha, flera äkta par som inte zynkar i tidsrollen! Men man kan ju inte vara lika i allt. Och om du behöver vila, då är det andra sådant du får skjuta upp en aning. Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bekvämt egentligen, han ser ju till att jag ändå hinner överallt där jag annars riskerar att komma för sent... Ha en trevlig helg du också!

      Radera
  5. var för snabb och glömde identifiera mig, är inte anonym

    SvaraRadera
  6. Vad är viktigt att hinna göra egenligen? Försöker prioritera mitt mående i stället för görande nu för tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det som är viktigt just nu är allt som legat i träda i ett par års tid då jag koncentrerat mig på annat. Men håller med...bäst att prioritera mående framför görande.

      Radera
  7. Haha då kul ändå att ni är olika. Tänk att man måste komplettera varandra ändå. Är lika med B han är alltid optimist medan jag är pessimist 😅

    SvaraRadera
  8. Jodå, vi kompletterar varandra på fler sätt än det här så det är perfekt!

    SvaraRadera