söndag 10 mars 2013

Calla Lily Ponders magiska händer

Calla Lily Ponders magiska händer av Rebecca Wells


" Calla Lily Ponder växer upp i en liten småstadsidyll som heter La Luna. Hennes mamma är hårfrisörska, känd för sina magiska händer som får kunderna att slappna av. Callas föräldrar driver också en dansstudio så hennes uppväxt är fylld av dans, fest och umgänge. Hon och grannpojken Tuck går från att bli de bästa vänner till att bli ett förälskat par. Men sen går många saker fel i Callas liv. Hennes mamma går tragiskt bort i cancer och Tuck krossar hennes hjärta. Calla försöker gå vidare mitt i sorgen och saknaden och flyttar därför till New Orleans. Där börjar hon studera till frisör och skapar sig ett nytt liv. Trots allt det nya, allt det roliga, så finns dock alltid saknaden efter La Luna där inom henne. Och längtan efter att återvända blir snart alltför stark."

---------------------------------------------------------

Jag brukar inte vara mycket för sk feelgoodböcker, men den här gillade jag. Stämningen i boken var klart mysig. Till stämningen bidrog såklart att det hela utspelar sig i Louisiana med mycket cajunmusik och god mat. Man kunde på nåt sätt se framför sig grillfesterna dom hade.Visst är själva berättelsen väldigt förutsägbar, men ändå är den väldigt charmig. När det gäller magiska händer och hur de kan få en att slappna av så tänkte jag direkt på min egen frisör. Jag njuter faktiskt av att låta henne pyssla om håret och det är inte bara en gång jag slappnat av så ordentligt att jag hållit på att somna. Om du också gör det så funkar nog den här boken definitivt för dig. Själv funderar jag faktiskt på att ge den som present till min frisör...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar