onsdag 20 mars 2013

Mamma, pappa, barn

Mamma, pappa, barn av Carin Gerhardsen

"Hammarbypolisen i Stockholm måste handla snabbt. På kort tid inträffar det två mord som båda hamnar på kriminalkommissarie Sjöbergs bord.
En sextonårig flicka med trassliga familjeförhållanden hittas strypt på en Finlandsfärja. Kvar finns hennes lillasyster som befinner sig i en sitution ingen fjortonåring borde behöva hamna i.
Under ett joggingpass hittar polisen Petra Westman ett svårt medtaget spädbarn i en buske och i närheten påträffas en död kvinna utan id-handlingar.
Samtidigt vaknar en treårig ficka en morgon och finner att hon är alldeles ensam. Hennes pappa är utomlands och alla tecken tyder på att hennes mamma har tagit lilebror med sig och flyttat därifrån. Hanna är ensam kvar, inlåst i lägenheten. Och tiden går."

-------------------------------------------------

Jag vet inte varför, men jag har lite svårt för Gerhardsens bok. Det är bara nånting som sätter emot men fråga mig inte vad. Egentligen är den ju precis sådan som man borde gilla, det händer mycket och snabbt, det är lagom spännande, det finns personer som man nästan automatiskt gillar. Ja, alla inslag finns egentligen där, ändå så funkar det bara inte för mig. Och det var samma med Pepparkakshuset. Jag får nog fundera på saken lite till för att se om jag skulle kunna komma på vad det är som inte funkar för mig.

Mamma, pappa, barn finns att köpa hos t ex



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar