tisdag 30 april 2013

Älska

Älska av Sylvia Day

"Isabel lever ett glamoröst och dekadent liv i det tidiga 1800-talets London, en huvudstad full av lyx och synd. När markisen av Grayson oväntat friar till henne slår hon först ifrån sig tanken. Men vid närmare eftertanke inser hon att äktenskapet kanske inte vore en så dum idé ändå...

Snart visar det sig att bakom Graysons lekfulla yttre döljer sig något annat. När han spårlöst försvinner, bara för att plötsligt dyka upp igen fyra år senare, ställs allt på sin spets. Vem är mannen hon lovat att leva med?"


----------------------------------------------------


Jag har ju läst Synda av Sylvia Day när den kom ut och nu var det alltså dags för Älska. I o m att jag faktiskt tyckte så bra om Synda så hade jag ju förväntningar när det gäller Älska och jag måste säga att jag blev inte besviken. Älska är också lättläst och man fastnar direkt och vill bara läsa "en sida till" för att få veta hur det går för Isabel och Grayson. Ännu en gång har jag sträckläst en av Sylvia Days böcker!

Den kvinnliga huvudpersonen, Isabel, en stark, självständig kvinna som tar för sig utan att skämmas, vilket, i mitt tycke, skiljer Sylvia Days böcker från många andra i samma genre. En sak som jag t ex reagerade på, var att i Älska är det kvinnan som först inte vill gifta sig, även om hon senare går med på det. Grayson, den manliga huvudpersonen, är manlig utan att vara överlägsen eller alltför dominerande. Det är brinnande kärlek och het sex och det går bara inte att sluta läsa...

Omslaget till den här boken är inte i min smak, den för fortfarande tankarna alltför mycket till en viss trilogi.

Jag gillar Sylvia Days böcker och framför allt gillar jag hennes historiska romaner..... gillar du den nya erotiska romance-genren så lär du också gilla både Synda och Älska!

Tack till Bookmark förlag för rec.exet!

Älska finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON
Ginza





2 kommentarer:

  1. Jag är sugen på att läsa en bok av henne. Jag gillar ju historiska miljöer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker absolut att du ska prova på...

      Radera