söndag 23 mars 2014

En smakebit på søndag

Idag har jag inte riktigt lust med nånting så då passar det bra att försöka pigga upp sig själv med att delta i  En smakebit på søndag som Flukten fra virkeligheten håller så blir man kanske lite piggare.

Min smakbit kommer från sid 170 i Nattens cirkus av Erin Morgenstern







"Den skylt som hänger på grindarna till Le Cirque des Rêves i natt är stor, upphängd med flätade band som slingrar sig runt gallerstängerna ovanför låset. Bokstäverna är så höga att man kan läsa dem på avstånd, men folk går ändå hela vägen för att läsa dem.

Stängt på grund av ogynnsam väderlek

står det, med snirkliga bokstäver omgivna av lekfullt målade grå moln."




Nu ska jag ta mig en stor mugg med thé och läsa ett litet tag så kanske jag piggnar till lite och orkar ta tag i sådant som borde göras idag.


14 kommentarer:

  1. Den här har jag fortfarande inte tagit mig tid att läsa trots att jag numera har den både på svenska och på engelska i bokhyllan ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det gäller ju att man är på rätt humör för att ta fram en viss bok och börja läsa!

      Radera
  2. Denna står här och väntar på att bli läst, den får nog vänta ett tag till, men jag är väldigt nyfiken på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man har mycket annat att läsa så kan det ju dröja ett tag innan man kommer fram till dom där böckerna som väntar i hyllan.

      Radera
  3. Köpte denna på rean och är ganska sugen på den, men har nog några andra som blir lästa innan :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Vacker bok, men tyckte att den var ganska seg och ologisk... Hoppas du tycker bättre om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge är jag ganska osäker på vad jag tycker men det lär nog klarna ju längre in jag kommer.

      Radera
  5. Virker som en søt bok dette, ut fra cover og smakebit. Ha en fin søndag:)

    SvaraRadera
  6. Denne har jeg hatt på ønskelisten min veldig lenge uten at jeg har gjort noe emd det, kanskje på tide snart. Tusen takk for smakbiten og påminnelse!

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten. Den här gav jag maken i födelsedagspresent så nu kan jag läsa den också :-)

    SvaraRadera
  8. Denne har jeg lest, syntes den var litt forvirrende i begynnelsen, men den var bra! Ha en fin søndag :)

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Det är en bok jag hört blandat om, får hålla utkik efter din recension :)

    SvaraRadera
  10. Jag har funderat på att läsa denna och jag blev ännu mer intresserad av den tack vare din smakebit. Tack ska du ha! :-)

    SvaraRadera