tisdag 15 december 2015

Top Ten Tuesday - Bästa böckerna 2015

Jag känner mig väldigt energisk den här veckan och har igår avverkat Bokbloggsfrågan och Tematriot, och eftersom det är ett lätt tema på Top Ten Tuesday idag så ger jag mig på den också. Top Ten Tuesday anordnas av The Broke and the Bookish och dagens tema handlar om de bästa böckerna man läst under 2015

Top Ten Best Books I Read In 2015 (you can do it by only 2015 releases,  overall , by genre (top ten fantasy books I read in 2015), etc. however you choose to make your BEST list)

-------------------

Jag har haft förmånen att få läsa en hel massa bra böcker under 2015 så att hitta tio är inga större problem, snarare är det så att välja bara tio inte riktigt räcker till utan jag får sålla ganska ordentligt. Boktiteln i nedanstående lista är länkad till recensionen och där finns mer info om just den boken och böckerna är inte listade i någon inbördes ordning

1. Dit vägen leder av Rita Simu
2. Käre ledare av Jang Jin-sung
3. Svarthuset av Peter May
4. I tystnaden begravd av Tove Alsterdal
5. Leon av Mons Kallentoft & Markus Lutteman
6. Besked från Berlin av Otto de Kat
7. I mjölnarens spår av Stina Nilsson Bassell
8. Pensionatet vid världens ände av Camilla Davidsson
9 Fladdermöss - i en värld av ekon av Johan Eklöf & Jens Rydell
10. Jag är Pilgrimen av Terry Hayes


3 kommentarer:

  1. Svarthuset tycker jag fortsätter att växa ett bra tag efter man har läst den. En riktigt bra bok.

    SvaraRadera
  2. Spännande. Svarthuset tyckte jag väldigt mycket om!

    SvaraRadera
  3. Inte läst någon av dessa, men jag är nyfiken på Käre ledare. Jag vill läsa mer om Nordkorea.

    SvaraRadera