fredag 10 maj 2024

Fem en fredag vecka 19: Känna känslor

 


Nu är jag åter igen lite sen med mina inlägg....har haft fullt upp Mb nu är det dags för elisamatildas Fem en fredag Temat den här veckan är

KÄNNA KÄNSLOR



1.Vad får dig att känna dig ung?
Fin frisyr och färgat hår

2. Vad fr dig att känna dig äldre?
Silver i håret och rynkor i ansiktet

3. Vad får dig att känna dig optimistisk?
Ett jävlar anamma och envishet

4. Vad får dig på dåligt humör?

Trångsynhet, främlingsfientlighet

5. Vad får dig att känna dig levande?

Vänner, både yngre och äldre, att strunta i alla måsten





5 kommentarer:

  1. Här sitter en gråhårig rynkig tant o känner sig gammal....jo det gör jag nog men också både naiv och barnslig. Visst behöver man envishet för att tro på att saker ska bli bättre! Jag blir glad när jag får ett leende eller ett hej ute på gatan även här i stadsmiljö, de flesta går ju o bara tittar ner i asfalten....Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Att strunt i alla måsten är jag världsmästare på kan jag säga. På gott och ont såklart. Rynkor och grått hår - ja, att titta i en spegel är inte nåt jag kan rekommendera. Åt andra sidor gillar jag mina rynkor - det har ju tillkommit efter ett givande liv, åtminstone för mig. Skulle aldrig botoxa mig. Inte färja håret heller konstigt nog...

    SvaraRadera
  3. Tur att det där silvret går att trolla bort hihi

    SvaraRadera
  4. Jag är vithårig snarare än grå, det händer att folk kommer fram och undrar vilket medel jag använder för att få till färgen. När jag säger att den är gratis blir de förvånade ... så hårfärgen är inget problem för mig. I övrigt gillar/förstår jag dina svar rakt över!

    SvaraRadera
  5. ok att se ut som en mormor tycker jag

    SvaraRadera