torsdag 12 mars 2020

Hett i hyllan #239


Eftersom det är torsdag så är det dags att visa upp hyllvärmare i Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

------------------------

Den här gången har jag plockat fram ett bokreaköp från tidigare år

Kvinnan som stal mitt liv av Marian Keyes (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)
Baksidestext:
En vanlig dag i trafiken försöker gifta hemmafrun Stella Sweeney göra en god gärning. Bilolyckan som följer kommer att förändra hennes liv. Hon träffar en temperamentsfull, stilig främling. Mötet är starten på en förvandling från vanlig kvinna till en superstjärna. Men händelserna kommer att splittra hennes familj. Bara för att hon försökte göra en god gärning? Ska hon vara tacksam eller bitter över hur det har blivit?
För första gången har hon chansen att bli lycklig på riktigt. Men är hon redo för det?"


Den här köpte jag på Bokrean 2017 när de hade 3 för 2 för medlemmar i Akademibokhandelns vänner. Jag har läst en bok av den här författaren för länge sedan och tyckte den var helt OK och den här kände jag skulle bli en perfekt "mellanbok", lätt- och snabbläst och lite lättsammare att läsa mellan tyngre läsning. Nu när jag kikade på vad jag köpte då så såg jag att jag faktiskt lyckats läsa många av de böcker jag köpte just den dagen, men den här har jag på något sätt glömt bort att ta fram. Nu är den i alla fall framme och ska nu ställas så att jag lätt får syn på den när det väl är dags att plocka fram läsning.

6 kommentarer:

  1. Har läst en hel del Marian Keyes, men inte denna.

    SvaraRadera
  2. Den där boken har jag nog bland mina olästa någonstans. Har gillat andra böcker jag läst av Keyes.

    SvaraRadera
  3. Marian Keyes verkar vara bra, läsvärd.

    SvaraRadera
  4. Har också läst MK men inte denna. Så tack för tipset.
    Ingrid

    SvaraRadera
  5. Den här har jag faktiskt läst, även om jag sällan ger mig på Marian Keyes. Tror det var efter att hon varit med i någon intervju (Skavlan?) för något år sedan. Hon gjorde ett fantastiskt roligt och gemytligt intryck, en sådan människa en skulle vilja känna, typ.

    SvaraRadera
  6. Jag försökte läsa en bok av Maian Keyes en gång men den passade mig inte alls. Men jag kanske skulle göra ett nytt försök.

    SvaraRadera