måndag 30 mars 2020

Sammanfattning/utvärdering vecka 13

Vecka 13 var ingen jättebra vecka bok- och läsmässigt men allt började ändå ljusna lite. Jag bestämde mig för att inte hålla koll på nyhetsflödet riktigt så oft so jag gjort den senaste tiden och resultatet blev att jag kunde koncentrera mig bättre på läsningen. Recensionernagick det inte alls bra med, jag var inte tillräckligt fokuserad och kände mig inte ett dugg inspirerad att skriva något och då blir de lästa böckerna liggande i en hög på skrivbordet i väntan på att jag ska skriva om dem. Nu har jag alltså en rejäl hög med lästa, orecenserade böcker på skrivbordet och den högen måste jag definitivt ta itu med under vecka 14. Jag får helt enkelt låta bli att läs tidningsnyheter och istället sätta mig och skriva recensioner.

Det som hände läs- och bokmässigt under vecka 13 var

Jag läste ut 3 böcker

Geiger av Gustaf Skördeman
Det onda av Ines Bayard
Mamma - en fråga om dagen

Jag publicerade 1 recension
Terapeuten  av Helene Flood

Det fanns 3 rec.ex i brevlådan

Bortförda av Oskar Källner & Karl Johnsson
Järnrosen av Oskar Källner & Karl Johnsson
Längs den lila linjen av Deepa Anappara

Jag köpte 2 böcker

Ålevangeliet av Patrik Svensson
Människokroppen av Steve Parker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar