fredag 14 juni 2024

Fem en fredag vecka 24:Förbrukad

 

Idag är det återigen fullt upp, vi hinner knappt med. Maken stack precis iväg för att hämta ut antibiotika på apoteket åt mig och jag sitter och väntar på nästa gäng som ska komma och utföra påsbyte för dialysen. Under tiden passar jag på att svara på frågorna i elisamatildas Fem en fredag

1. När senast kändes det som om du blivit överkörd?
Alldeles nyss. Min nuvarande läkare och jag är på kollitionskurs och det finns absolut inget samarbete från hennes håll eller ens en vilja att samarbeta.Hon tar överhuvudtaget inte kontakt utan tar beslut över huvudet på mig och ger order genom hemsjukvården.... och jag börjar bli lagom irriterad på det.

2 Vad i ditt hem saknar batterier?
Braskamin, fotogenlampor, mysljus, 

3. Vad är inne på sluttampen inför att bytas ut?
Köksfläkten, som är original från när vi flyttade in för 14 år sen, och åstadkommer bara som en lite näpen inandning när man sätter på den.
Spisen i köket där hällen fått en spricka rakt över och måst definitivt bytas ut inom kort.

4. Hur ofta byter du ut din tandborste?
Ungefär varannan månad

5. Vilken förbrukningsvara använder du mest under en månad?
Toapapper, hushållspapper, kattsand











6 kommentarer:

  1. vissa saker behöver bytas ut ibland, vi använder mest tvättade trasor i stället för hushållspapper... LED-ljus är fint

    SvaraRadera
  2. inte bra att vara på kollisionskurs med sin läkare. dålig stil att inte diskutera med dig. kan du inte byta läkare? vår spis är också gammal men jag hoppas att den hänger med ett tag till. kylskåpet är det värre med

    SvaraRadera
  3. Toapapper tycks vara det många av oss förbrukar mycket av :)
    Det där med läkarens nonchalans och dåliga bemötande är ju inte alls bra.

    SvaraRadera
  4. Tråkigt med läkaren, men du kan väl byta eller? Det är ju inte ovanligt .....

    SvaraRadera
  5. Sista svaret är vi helt överens om. Ja, inte kattsanden så, eftersom jag inte har katt. Det är fler som verkar kämpa med trasiga köksfläktar. Min gav upp för 5 år sedan, så den nya bör hålla några år till. Lagar mat så sällan, så den blir inte nött direkt.
    Så ledsen att höra att du är så missnöjd med din nuvarande läkare. Enligt 1177 kan man ju byta läkare när man känner för det, men jag har aldrig behövt göra det. Jag skulle verkligen önska dig en husläkare som min. Han är av den "gamla skolan" trots att han bara är 54 år gammal...

    SvaraRadera
  6. Skoj att läsa dina svar på veckans Fem en fredag, det är en vecka med frågor som verkligen har gett olika svar och det är skoj att läsa.
    Jag gillade din tanke på vad som saknar batteri i hemmet - för det är ju faktiskt en helt korrekt tanke, har också en hel del ljus som står här och var, blockljus och värmeljus och alla saknar dom batterier *ler*.
    Blir ledsen att läsa hur du behandlas av din läkare. Jag har hört så många konstiga saker när det gäller hur läkare agerar mot sina patienter sista tiden att jag bir riktigt skrämd.
    Hoppas att du får en fin helg

    SvaraRadera