fredag 28 juni 2024

Fem en fredag vecka 26: Ljudligt




Ikväll ska det bli regn och åska och det ska bli så skönt. Det har redan kommit en skvätt och det friskade upp luften något på en gång vilket kändes otroligt skönt efter de senaste dagarnas värmebölja.
Idag har jag en liten skvätt tid över och då tänkte jag svara på frågorna i elisamatildas Fem en fredag (lite väl sent påtänkt men bättre sent än aldrig). Frågorna lyder


1. Vilka ljud gillar du att somna till?
Egentligen inga alls. Jag föredrar att det är tyst omkring mig. Men det är väl klart att bäst somnar jag nog när regnet smattrar mot tak och fönster.

2. Vad brukar låta i ditt hem?
Jag har alltid radion på och lyssnar på nyheter, musik osv. Men när dt blir sportsändningar stänger jag av.

3. Vad tycker du om din egen röst?
Jag tycker ganska bra om den, förutom att den ändrats ganska mycket genom åren och inte alltid till det bättre

4. Vad är mest oljud för dig?
Skrik och skrän oavsett i vilket sammanhang

5. Vilket ljud är sommar för dig?
Fågelkvitter, stilla sommarregn, gräsklippare

1 kommentar:

  1. Stilla sommarregn fick vi här idag också - fem minuter efter klockan 18. Helt okej. Det hade lätt kunnat få regna lite mera, för regn är som ett sömnpiller.
    Skrik och skrän - håller helt med dig. Spelar ingen roll om det är barn eller fåglar.

    SvaraRadera