tisdag 12 november 2013

Tematrio - avbruten läsning

Dags för mig att hoppa på Lyrans Tematrio igen. Den här gången vill hon att vi berättar om tre böcker som man inte läst ut

Jag brukar oftast läsa ut de böcker jag börjat på, men det händer nån gång då och då att boken helt enkelt inte funkar ( i alla fall just då) och då är det lika bra att lägga den åt sidan.

Mina tre är:


The Order of the Phoenix av J.K. Rowling - jag läste alla Harry Potter-böckerna i ordning, men när jag kom till den här tegelstenen så orkade jag bara inte. Jag kände att jag behövde nånting annat så boken fick åka tillbaka in i bokhyllan. Men jag har faktiskt tänkt mig att läsa den vid något senare tillfälle.








Spill av Sigrid Combüchen - Usch, säger jag bara. När jag märkte att ingenting jag läste tog genvägen över hjärnan utan ögonen bara följde raderna utan att nånting gick in så var det dags att lägga bort boken.








En berättelse om Kärlek och mörker av Amos Oz - Jag tyckte verkligen om den här boken men det var fel tillfälle att börja läsa den. Så den får nu vänta i bokhyllan tills jag känner att jag vill fortsätta.

12 kommentarer:

  1. Jag gillade verkligen Spill! Tänk så olika det kan vara :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller - vilken tur att vi har olika smak! Det vore ju tråkigt annars om alla gillade samma saker!

      Radera
  2. Jag tror på det där att man kan gå tillbaka och läsa böcker, att det finns rätt och fel tillfälle för böcker.

    SvaraRadera
  3. Jag gillade också Spill. Kul, intressant och bra att vi tycker olika :) Oz har jag tänkt ge mig på någon gång

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl lite det som är tjusningen med att titta in på varandras bloggar - att se hur olika vi tycker och kanske få lite nya infallsvinklar.

      Radera
  4. Jag läste lite på en Amoz Oz, men det var knepiga noveller.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här var riktigt bra, men inte nånting som jag orkade läsa just då.

      Radera
  5. Har läst Fenixorden (några gånger, började alltid från början av serien när en ny bok kom...), men det är den Harry P som jag tycker minst om, alldeles för lång.

    SvaraRadera
  6. Amos Oz brukar ju annars vara helt omöjlig att lägga ifrån sig när man väl tar tag i honom ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte om boken, men det var nog fel tid att börja läsa den, jag kunde bara inte fortsätta.

      Radera