lördag 16 november 2013

Utmaningen

Utmaningen av Annica Andersson

"Är du redo för en ny utmaning?

Har din partner blivit kylig, tråkig eller ointresserad? Känns det som ni fastnat i en slentrian där var och en bara flyter med?

Visst drömmer vi alla om en varm, omtänksam och kärleksfull partner? Du kanske undrar var kärleken tog vägen? Var finns passionen, värmen, glädjen och spänningen?

Med denna bok hoppas jag att inspirera er att försöka blåsa nytt liv in i era relationer.

Vi är vana vid att agera som vi alltid har gjort, utan att tänkapå vad konsekvenserna blir. Att följa samma mönster, dag ut och dag in, utan att göra något åt en trist relation kommer inte att göra någonting bättre utan det blir troligen bara sämre och sämre. En relation utan värme och omtanke är, med all säkerhet, en relation utan framtid.

Boken är för dig som vill försöka rädda eller fördjupa din kärleksrelation och skapa bättre förutsättningar för en fin fratid för dig och din partner. Den kan också vara en samling idéer för dig som, i vardagen, vill göra något extra för din hjärtevän, bara för att det är roligt eller kanske är den en perfekt gåva till en vän eller kompis som kämpar med sin tråkiga relation.

Om du önskar en långvarig och lycklig relation tillsammans med din partner är Utmaningen ett självklart val för dig!

-------------------------------------------

Jag tror den här typen av böcker behövs. Även om råden är enkla och sådana som man egentligen borde kommit på själv, så behövs det ofta att  någon påpekar dessa för en för att man ska komma igång och försöka.

Men...jag blir vansinnigt irriterad på den stereotypa uppdelningen av "manliga" och "kvinnliga" egenskaper, där manliga egenskaper är styrka, aktivitet, energi och handlingskraft  medans de kvinnliga egenskaperna är värme, omtänksamhet och kärlek och att man då är mer passiv. Det är ett otroligt förlegat sätt att se på det hela och jag blir bara arg när jag läser detta. Tyvärr gör det också att jag har svårt att ta till mig det positiva i boken.

Så den här boken fungerar inte alls för mig,även om jag tycker att råden är väldigt positiva och kan säkert hjälpa en del människor att reparera ett förhållande som börjat knaka i fogarna.

Tack, Annica Andersson, för rec.exet!

Utmaningen finns att köpa på Fru Anderssons möjligheter





1 kommentar:

  1. Tack för din recension! Kanske missuppfattade du de manliga och kvinnliga egenskaperna. Alla har båda, kvinnor har både manliga och kvinnliga egenskaper och likaså män. Tråkigt att du fastnade på det.

    Annica

    SvaraRadera