onsdag 27 juni 2018

Favoriter: Ej skönlitterärt #5

Förra veckan hade jag så mycket att göra på onsdagen att jag glömde bort det här helt och hållet, men ibland blir det bara så. Då är det bara att fortsätta veckan därpå.

Idag har jag tagit fram en favorit som är lite annorlunda


Fladdermöss - i en värld av ekon av Johan Eklöf & Jens Rydell 
(titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)



Jag tycker om de flesta djur, och fladdermöss har jag alltid varit smått fascinerad av. Den här boken fick jag som rec.ex och den är helt fantastisk - inte nog med att den innehåller en massa intressant fakta men bilderna är helt otroliga! Och det var faktiskt den här boken som fick mig att börja följa en sida om fladdermöss på Facebook, Bat World Sanctuary Det finns också en massa hemsidor där man kan lära sig mer om just fladdermöss och se bilder på dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar