fredag 18 maj 2012

25 kronor

Jag har ju väntat och väntat på att vår bokhandel i Gränby äntligen ska få ut 10-kronorshyllan där dom sen säljer ut för en struntsumma dom böcker som inte gått åt under bokrean. Förra året tog dom då 10,-/bok. I år hade dom höjt priset något så nu tar de (än så länge) 25,-/bok och det kan jag leva med....Jag gissar på att om det forfarande blir böcker kvar så kommer dessa sen att slumpas ut för 10,-/st.

I alla fall, om man bara behöver betala 25,-/bok så är det ju nästan ens skyldighet att kolla igenom böckerna ifall det finns något man vill ha. Och när det gäller mig, så finns det alltid något jag vll ha, det är ju böcker vi pratar om.
Så idag kom jag hem med

Nocturner av Kazuo Ishiguro (Jag bara älskar Ishiguros böcker!)
I nöd och lust av Elizabeth Gilbert
Den siste greken av Aris Fioretos
Oroligt blod av James Ellroy

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar