fredag 15 februari 2013

Jag är Zlatan Ibrahimovic

Min historia: Jag är Zlatan Ibrahimovic berättat för David Lagercrantz


Jag har aldrig varit speciellt intresserad av sport men när nu mamma (som är sportdåre) hade köpt den här så  var det självklart att jag skulle läsa den. Sen har den ju fördelen av att handla om en av dessa sportens "bad boys" och sådana är jag lite svag för.
Jag brukar bli smått irriterad på böcker där man använder talspråk, men här passar det alldeles utmärkt: det blir faktiskt mer som om man satt och hörde Zlatan själv berätta.
Fotboll är en sport som jag absolut inte vet ett dugg om eller ens har förstått poängen av så själva fotbollsdelen med matcher, självaspelet och olika världsnamn gav inte så mycket förutom att man förstod lite om "spelet" mellan lagen om spelare osv osv. Intressantare för mig var att läsa om Zlatans familj, barndom och det som gjort honom till en världsstjärna och den person han är idag.
För en fotbollsälskare är nog boken ett riktigt guldkorn men jag är inte tillräckligt sportintresserad för att den ska fungera mig.

Boken finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar