torsdag 1 augusti 2013

Månadssammanfattning Juli 2013

Månadssammanfattning Juli 2013

Antal lästa böcker: 18
Antal sidor: 5847
Inbundna: 9
Danskt band: 3
Pocket: 6
Rec.ex: 6
Köpt: 39
Fått: 8

De lästa böckerna är:

Keltens dröm - Mario Vargas Llosa
Tusenskönor - Kristina Ohlsson
Barkhes döttrar - Bodil Mårtensson
Barkhes son - Bodil Mårtensson
Barkhes kors - Bodil Mårtensson
En egen plats - Robert Goolrick
Höstoffer - Mons Kallentoft
Jag tjänar inte - Jenny Åkervall
Barnmorskan i Hope River - Patricia Harman
Vän av ordning - David Batra
Den som inte tar bort luddet ska dö - David Batra
Det här var ju tråkigt - David Batra
Änglavakter - Kristina Ohlsson
Sekten: en sann historia - Peter Pohl
Mannen från bergen - Kjell Eriksson
Freddie Mercury: den definitiva biografin - Lesley-Ann Jones
Flickan som kom till Auschwitz - Sören Sommelius
Fyrmästarens dotter - Ann Rosman

Juli blev en riktigt bra läsmånad! Kanske det berodde i alla fall lite på at vissa dagar var så varma och soliga att jag inte kunde gå ut utan var tvungen att hålla mig inomhus. Och vad gör man när man måste vara inomhus? Jo, man läser såklart!
Även om jag köpte mycket böcker så blev jag av med ungefär lika många genom att skänka en hel massa lästa böcker till en annan bokbloggare. Så nu får det plats med mer i skänkeslådan igen och det är jag väldigt nöjd med.
Augusti lär inte bli riktigt lika bra i o m att jag redan nu vet om en del tidskrävande saker som jag måste göra och det kommer alltså att  inkräkta på läsandet... Men vi får väl se hur det går!





2 kommentarer:

  1. Vilken otrolig mängd böcker du hunnit läsa! Imponerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast om du tittar så är ganska många av dem väldigt tunna...

      Radera