tisdag 13 augusti 2013

Tematrio - Yrkestitel

I veckans Tematrio vill Lyran att man berättar om tre romaner/böcker/texter som innehåller ett yrke i titeln.
Jag trodde faktiskt att det skulle bli svårare än det blev. Här kommer mina tre titlar i alla fall

1. Bödeln Frälsaren Observatören av Catrine Tollström En spänningsroman om inspelningen av en dokusåpa



2. Maos siste dansare av Li Cunxin  Om en av världens främsta balettdansare.



3. Barnmorskan i Hope River av Patricia Harman En barnmorskas liv i 30-talets Amerika.



Så mina tre yrkestitlar blev Bödel, dansare och barnmorska.







9 kommentarer:

  1. Verkligen en snygg blandning av yrken! tack för tipsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rekommenderar speciellt Bödeln Frälsaren Observatören. Bästa boken jag läst hittills i år!

      Radera
  2. 3 böcker jag aldrig ens hört talas om :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. BFO och Barnmorskan i Hope River kom ut i år. Den siste dansaren är lite äldre.

      Radera
  3. Har inte läst någon i din trio. Men tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Det hade ju räckt med översta boken för dig :) Har inte läst någon i din samling.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag vet inte om Frälsare och/eller Observatör egentligen kan räknas som yrken

      Radera
  5. Bödeln Frälsaren Observatören är ju tillräcklig för en egen trio. Den har jag faktiskt läst, men de andra två känner jag inte till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det blir roligare med tre olika böcker.

      Radera