söndag 15 juni 2014

Loppisfynd IGEN!

Oavsett hur mycket jag egentligen har att göra så kan jag inte låta bli bakluckeloppisarna på söndagarna. Trots att det var fint väder så var det inte speciellt många försäljare på Ulva, alltså drog vi iväg till den nystartade bakluckelopisen på Solvalla i Stockholm.
Vi gick en lång stund bland borden där och tyvärr fanns det inte mycket som var värt att ens kika på så jag hittade bara några böcker som jag kände att jag ville ha. Men, precis när jag började lyckönska mig för att ha varit så återhållsam med bokinköpen så händer det...På ett av försäljningsbordena står ett paket med en av mina absoluta favoriter bland deckare - Stieg Trenter! Och hela paketet (7 böcker) kostade bara 5,-. Då kan man ju bara inte låta bli!


Egyptologens gåta av Arthur Phillips
Dödgrävarens dotter av Joyce Carol Oates
Begrav mitt hjärta vid Wounded Knee av Dee Brown
Skönhetsskolan i Kabul av Deborah Rodriguez
Mayada, dotter av Irak av Jean Sasson
Bländverk av Thomas Eriksson
Blodröd måne över Villette av Ingrid Hedström

och så mina Stieg Trenter

Farlig fåfänga
Eld i håg
Aldrig näcken
Narr på nocken
Springaren
Dockan till Samarkand
Färjkarlen




 

5 kommentarer:

  1. Det var ingen dålig hög du lyckats hitta där :)

    SvaraRadera
  2. Wow, vilka fynd, speciellt packen med Stig Trenter-böcker.!!!

    SvaraRadera
  3. Oj, da fant du jo en god del likevel :D heldig!
    - Siri

    SvaraRadera
  4. Wow! Stig Trenter för en femma!

    SvaraRadera