tisdag 3 juni 2014

Månadssammanfattning - Maj 2014




Månadssammanfattning - Maj 2014

Antal lästa böcker: 15
Antal sidor: 5112
Inbundet: 5
Kartonnage: 2
Danskt band: 1
Häftad: 3
Storpocket: 1
Pocket: 1
Excess: 0
Seriehäfte: 2
Rec.ex: 9
Köpt: 16
Fått: 8

De lästa böckerna är

Olé, olé: en liten bok om tjurfäktning - Arne Häggqvist
Felbehandlad ung man i sina bästa år - Kim Andersson & Sara Sandbacka
Ett litet snedsprång - Denise Rudberg
Som om inget hänt - Maja Britzelli
Frälsarens Predikobok nr 4 - Janne Karlsson
Bara för din skull - Charlotta Lagerberg Thunes
Den motvillige kommunisten - Colin Cotterill
Fossildrottningen - Michael Mortimer
En drottnings löfte - C.W. Gortner
Vid fyrtio börjar livet - Stefan Åberg
Missionären i Lekebruk - Tomas Eriksson
Till minne av Charlie K - Dag Öhrlund
Tankeläsaren (De utvalda del 1) - Kristin Cashore
Monstrets dotter (De utvalda, del 2) - Kristin Cashore
Fyra generationer kvinnor - Anita Hammarstedt

För omväxlings skull är jag väldigt nöjd med blandningen den här månaden. Det har blivit lite av allt, dvs en salig blandning, precis som jag vill ha det. Jag har också hunnit med relativt många böcker utan att ha behövt stressa det minsta. Det har hänt en hel massa privat så jag hade faktiskt inte förväntat mig att jag skulle hinna läsa så mycket som jag uppenbarligen ändå gjort. Loppissäsongen har börjat och i o m det så kommer också bokinköpen att öka, men än så länge har jag kunnat hålla även det inom rimliga gränser.Så maj är jag jättenöjd med.
Juni har redan börjat och än så länge verkar läsningen gå minst lika bra som juni. Nu hoppas jag bara att det inte blir alltför varmt för det blir läsandet lidande av. Bokinköpen lär öka ordentligt för nu går vi in i högsäsong för bakluckeloppisarna. Men förhoppningsvis kommer jag också kunna göra mig av med en del böcker eftersom vi planerar att själva ställa oss på en loppis och sälja bort lite prylar (och böcker).





1 kommentar:

  1. Oj, femton böcker! Det var inte dåligt. Jag har funderat på om jag ska läsa Vid fyrtio börjar livet.

    SvaraRadera