tisdag 3 februari 2015

Vårlängtan - en enkät



Jag har blivit taggad av Mias bokhörna att göra en vårenkät och det är ju en bra påminnelse nu när det är kallt och massor med snö om att så småningom kommer våren i alla fall

1. Vilket vårtecken längtar du mest efter?

De första gröna skottena som dyker upp i rabatterna är det vår för mig.

2. Ett annat säkert vårtecken är när bokrean startar i slutet av februari. Har du någon särskild bok som du hoppas ska finnas till fyndpris på årets rea?

Jag är mer en impulsköpare faktiskt och det är nog därför jag ofta kommer hem med fler böcker än vad jag hade från början tänkt att köpa.

3. Våren bjuder också på många nya böcker. Är det någon/några som du längtar extra mycket efter?

Jag gör mitt bästa för att minska på bokinköpen så jag försöker hålla mig från att kika i förlagens kataloger men det finns en bok som jag är sugen på och som kommer ut i mars



4. Finns det någon författare du önskar (men inte vet om det är aktuellt) ska komma med en ny bok/ uppföljare i vår eller senare under året?

Kan faktiskt inte komma på någon - de jag väntar uppföljare från, vet jag är igång och jobbar på en.

5. Många tycker det är roligt att uppdatera garderoben när våren kommer med t ex en ny jacka eller nya skor. Är du på jakt efter något särskilt vårplagg?

Nej, uppdaterar i princip aldrig garderoben till våren. Däremot hade jag tänkt mig att köpa nya gardiner till hela huset.

6. Finns det någon särskild debutant du ser fram extra mycket emot att läsa i vår, eller alternativt någon författare som för första gången översatts till svenska?

Nej, kan inte komma på någon

7. Det kommer också många nya pocketböcker i vår. Är det några särskilda titlar du har väntat på ska komma i pocket?

Inte direkt. Den enda bok jag gärna skulle vilja ha i pocket just nu är Hemlös av Gail Carriger - har de två första delarna i pocketformat och skulle gärna vilja ha den tredje också i samma format.



8. Sist men inte minst, det är ju inte vår än och även vintern har ju sina positiva sidor. Berätta vad du tycker är bäst med vintern!

Att sitta framför brasan och läsa en god bok när det är svinkallt och snöar ute.





2 kommentarer:

  1. Gail Carriger är med på min boktolva så den första där ska jag läsa

    SvaraRadera
  2. Tack för taggningen, ska ta en funderar kring frågorna och återkommer snart med ett svar.

    SvaraRadera