fredag 5 juni 2015

Grumpy Cat

Titel: Grumpy Cat: en butter bok av en sur katt
Författare: Kelly Abeln & Michael Morris
Format: Inbunden (Kartonnage)
Antal sidor: 84
Förlag: Lind & Co

"Har du en dålig dag? BRA. Grumpy Cat kan få dig på ännu sämre humör.
Den sura katten som fångar miljontals människors hjärtan och gjort världssuccé på internet har nu äntligen samlat sina bästa tips på hur du kan väcka din inre surpuppa till liv. Här finns underhållande bilder ur det privata fotoalbumet, inspirerande spel och aktiviteter och inte minst uppfriskande motton i sann butteranda, Grumpy Cats oemotståndliga tips gör även den som inte är född sur, just det, sur."

--------------------------------------------

En av mina favorit komiker är Pessimistkonsulten Ronny Eriksson, hans livsåskådning är nånting som verkligen . Och eftersom den här typen av humor passar mig och  också för att jag är kattägare så kunde jag helt enkelt inte motstå den här boken.

Och jag bara älskar Grumpy Cats inställning till livet. Det jag önskar är att man hade tagit bort spelen och aktiviteterna, som känns lite väl barnsliga, den här boken är ju egentligen inte för barn utan riktar sig nog mera till vuxna.

Med funderingar och motton i stil med

"Sann grinighet handlar om att bejaka allt förfärligt, i allt som händer, varje dag. Kom ihåg: ALLT ÄR ELÄNDE."

förstärkt med de härliga bilderna på den sura katten, är den här boken ett måste för varje "pessimist" och/eller kattägare.

Mer om Grumpy Cat på Grumpy Cats hemsida

Tack till Lind & Co för rec.exet!

Grumpy Cat finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden
Bokus Inbunden
CDON Inbunden



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar