tisdag 23 juni 2015

Sommarlov med Kulturkollo - #omläsning

Den här sommaren hoppas jag på att äntligen komma igång med att läsa om de böcker av Stieg Trenter som jag köpte på loppis förra året. Jag hade en Stieg Trenter-period när jag var yngre och plöjde då igenom så många av Harry Friberg-böckerna som jag kunde få tag på. Redan förra sommaren kände jag att det var dags att läsa om lite av de böckerna och se om jag gillar Harry Friberg lika mycket nu som jag gjorde när jag läste dem första gången. Alltså införskaffades ett helt paket med Trenters böcker (6 st för 25,- på bakluckeloppis) men jag har helt enkelt inte hunnit med att börja på dem vilket jag nu hoppas kunna göra i sommar. Böckerna som ska läsas om är





Eld i håg
Aldrig näcken
Narr på nocken
Springaren
Dockan till Samarkand
Färjkarlen



2 kommentarer:

  1. Det är kul att kunna återvända till gamla läsupplevelser och se vad en tycker om dem idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samtidigt är det lite scary - tänk om man inte gillar boken nu?

      Radera