fredag 1 januari 2016

Månadssammanfattning - December 2015




Månadssammanfattning - December 2015

Antal lästa böcker:10
Antal lästa noveller:1
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 3154
Inbundet: 6
Kartonnage: 1
Danskt band: 1
Häftad:0
Storpocket:0
Pocket: 2
Excess: 0
E-bok: 1
Lästa rec.ex: 7
Lästa hyllvärmare: 0
Köpt: 0
Fått: 3

Böckerna jag läst i december är

Familjerna på Cavendon Hall - Barbara Taylor Bradford 
Käraste Herman: Rasbiologen Herman Lundborgs gåta - Maja Hagerman 
Lex duplex - Staffan Gullsby 
Blodsbröder - Ernst Haffner
Smak: mat och vin - de bästa kombinationerna - Peter Streijffert 
Chevalier - Amanda Tartt 
Kvinnorna på Cavendon Hall - Barbara Taylor Bradford
Kedja: kvinnoliv i fem sekler - Margareta Sarri
Mary - Aris Fioretos
De försvunna - Caroline Eriksson
Budbäraren - Fred Vargas
Konsten att höra hjärtslag - Jan-Philipp Sendker


Som förväntat så var inte december en speciellt bra läsmånad. I december är det ju så mycket annat som ska hinnas med, t ex pynta, laga julmat osv osv att läsningen halkar ner i priolistan.Det blir lite samma med recensionsskrivandet, den här decembermånaden kändes det som att jag låg lite, lite efter hela tiden. Och visst hann jag med alla rec.ex före jul men det var med nöd och näppe. Så under julhelgerna har jag faktiskt bara läst mina egna böcker såsom jag hade tänkt mig.
Nu är vi inne på ett nytt år och i januari brukar det inte vara speciellt mycket planerat så förhoppningsvis hinner jag läsa lite mer den här månaden. Och sdå hoppas jag att jag får fart på recensionsskrivandet också så jag slipper ha den där "dåligt samvete"-högen på skrivbordet.



3 kommentarer:

  1. Da er vi kommet il januat. nytt år og masse muligheter for nye bøker. Det er en god tanke! Godt nytt år til deg.

    SvaraRadera
  2. Fred Vargas har jag en bok stående av, kanske borde man ta och läsa den :)

    SvaraRadera
  3. Jag ligger också efter med recensionsskrivandet, och det är jobbigt. Men det löser sig alltid :) Hoppas att januari känns som en bättre läsmånad!

    SvaraRadera