torsdag 25 februari 2016

Gatukatten Bob

Titel: Gatukatten Bob
Författare: James Bowen
Format: Inbunden
Antal sidor: 252
Förlag: Bokförlaget NoNa
Hyllvärmare

"När James Bowen hittade en skadad, röd gatukatt hopkrupen i huset där han nyss fått en träningslägenhet hade han ingen aning om hur stor betydelse katten skulle få i hans liv. James levde ur hand i mun på Londons gator och det sista han behövde var ett husdjur.

Ändå kunde James inte låta bli att hjälpa den slående intelligenta hankatten, som han snart döpte till Bob. Inom kort var de två oskiljaktiga och deras skiftande, lustiga och emellanåt farliga äventyr skulle komma att förändra deras liv och långsamt läka såren från det förflutna."

-----------------------
Den här boken har jag hört mycket om så när jag hittade den på förra årets bokrea (och den finns faktiskt med i år också i vissa affärer) så var jag ju tvungen att köpa den. Böcker om eller med djur brukar antingen vara småmysiga, lite feelgood, eller riktiga snyftare så man gråter ögonen ur sig. Men är man djurmänniska så går det inte att motstå den här typen av böcker. Och djurmänniska är nog det minsta man kan säga att jag är.

Vänskapen mellan Bob och James är väldigt gullig och varje kattägare känner nog igen det där med att det alltid är katten som väljer sin människa och inte tvärtom.

Gatukatten Bob är en lättläst, småmysig berättelse som är perfekt att läsa när man behöver nånting hjärtevärmande att läsa. Och snart ska jag också läsa nästa del, Mitt liv med Bob, det känns bra att just nu att läsa någonting positivt och mysigt emellanåt.




Gatukatten Bob finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/Pocket/E-bok
Bokus Inbunden/Pocket/E-bok
CDON Inbunden/Pocket/E-bok


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar