söndag 29 november 2020

En smakebit på søndag - Försvararen

En mycket lugn helg igen. På lördagen var maken och hämtade färdigpackade kassar med livsmedel som vi köpt på nätet och så fick vi upp lite ljusstakar och någon julstjärna i fönstrena så att det bara är att koppla in allt på söndagen. Sen blev det att beställa kattmat så vi har över jul- och nyårshelgerna och behöver alltså inte iväg någonstans ens för att köpa kattmat. Den senaste tiden har vi faktiskt kommit underfund med hur bekvämt det är att handla det mesta på nätet så vi lär nog göra det oftare även när det blivit lugnare på coronafronten. På söndag börjar sen planeringen inför jul, dvs vad som måste inhandlas oh när vi ska laga julmat. Men söndagen börjar med En smakebit på søndag som den här gången anordnas av Flukten fra virkeligheten.

----------------

Min smakbit kommer från sidan177 i Försvararen av Anna Karolina (titeln är lnkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)


"Hon stannar på trottoaren. Det här kan vara hennes bästa chans, men hon har inga träningskläder med sig. Skitsamma. Hon ger honom några minuter att hinna in i omklädningsrummet innan hon följer efter, plockar åt sig en svart topp och ett par tajts från en ställning som det står rea på och går därefter fram till receptionen. Betalar för sin nya utstyrsel och för en provträning. Byter om på damernas, torkar av den värsta snömodden från sina sneakers. Sedan går hon ut bland hantlar och stänger som svettiga muskelknippen sliter och drar i, hittar Andreas Kilic på en roddmaskin där han värmer upp. Tyvärr har han långärmat på sig, så hon ser inte om han har tatueringar eller inte. Hon sätter sig på roddmaskinen, trär fötterna i hällorna och trycker igång menypanelen för räkning av antal meter och kalorier. Ror i hög takt för att vara henne. Efter bara någon minut dryper hon av svett och flåsar som en rökskadad gammal tant. Det var säkert ett år sedan hon tränade, men hon märker att hon mår bra av det, ju mer hon tar i desto effektivare skingras tankarna från attacken hon och Angela blev utsatta för."

10 kommentarer:

  1. julljusen piggar upp i mörkret, jag var en liten stund och tränade, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar hennes böcker. Denna har jag köpt, men ännu inte läst.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är supersmidigt att handla på nätet! Särskilt när man som vi inte har egen bil. Jag har Anna Karolinas debut tror jag men har inte läst den ännu.

    SvaraRadera
  4. Jag har läst Sjusiffrigt av författaren och tyckte den var bra. Den här verkar riktigt intressant!

    SvaraRadera
  5. Helt ny bekantskap för mig, både bok och författare. Tack för smakbiten! Ha en fin 1:a advent!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten" Har bara läst Stöld av babian av författaren, men det lär väl bli fler.

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbit, tycker hon skriver lite "slarvigt" eller så är det jag som är gammaldags...Har förstått att hennes böcker är populära inom sin genre. Trevlig första advent!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Har läst en tidigare bok av henne som inte var min grej, men har tänkt ge henne en ny chans

    SvaraRadera
  9. känner igen författarnamnet, men jag har inget läst av henne. tack för smakebiten! nu är det verkligen tacksamt med all belysning. mörkret faller tidigt om eftermiddagen

    SvaraRadera
  10. Författarnamnet är bekant, men jag har inte läst något av henne. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera