fredag 8 juni 2012

Dagens citat

I nästan varje bok jag läser hittar jag något som väcker funderingar och som jag så gärna vill komma ihåg länge. Tyvärr så kommer, i alla fall jag, ofta ihåg att jag läst nånting tänkvärt eller något som skulle passa att citera i vissa situationer, och jag kan ibland t o m komma ihåg vilken bok det var, men så har jag glömt själva citatet. Det är så irriterande! Så jag tänkte att det är nog lika bra att skriva upp dem här i bloggen så har jag dem samlade nånstans. Det är väl min lilla filosofiska ådra som gör sig påmind här.

Dagens citat idag blir från Venuskastet av Steven Saylor

" Är det bättre att vara älskad medan man lever och föraktad efter sin död, eller föraktad medan man lever och hyllad efter sin död?"

Nånting att verkligen fundera på tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar