söndag 2 november 2014

Månadssammanfattning Oktober 2014






Månadssammanfattning - Oktober 2014

Antal lästa böcker: 14
Antal noveller: 0
Totalt antal sidor: 4644
Inbundet:5
Kartonnage: 0
Danskt band:0
Häftad: 4
Storpocket: 1
Pocket:4
Excess: 0
A5-Häfte:0
Utskrifter: 0
Lästa rec.ex: 8
Köpt: 6
Fått: 10

De lästa böckerna är

Märkta för livet - Emelie Schepp 
Sonen - Philipp Meyer 
Ormbarn - Sakina Ntibanyitesha 
Och kvar stod en röd resväska - Mari Åberg 
Mord i blått - Jan Mårtenson 
Farligare än djur - Sakina Ntibanyitesha 
Diskodans för de hädangångna - Colin Cotterill 
Löftet - Mari Åberg 
Därför hoppar jag - Naoki Higashida 
Mörk ängel - Laini Taylor 
Blod & stjärnstoft - Laini Taylor 
Norrsken - Frida Skybäck 
Döden kvittar det lika - AnneMarie Schjetlein 
Inkräktaren - Håkan Östlundh 

Oktober visade sig bli en oerhört tung månad, så jag är förvånad över att jag ändå hann med att läsa så många böcker. Å andra sidan så läste jag ju mycket för att kunna tänka på annat, så kanske antalet böcker ändå inte är så förvånande. Det bästa var att det blev en sån bra blandning med verklighetsflykt så jag kunde koncentrera mig på annat än tråkigheter - böcker är ju en räddning ibland.
Jag hoppas nu att november blir lite lättare även om en del tråkigheter från oktober fortfarande hänger kvar. Men nu i november har vi (min man och jag) också lite trevligheter att se fram emot som tur är. Och jag vet ju också att jag har en hel massa trevliga böcker att läsa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar