söndag 7 december 2014

En smakebit på søndag 2014-12-07

Söndag och då är det dags för En smakebit på søndag som Flukten fra virkeligheten anordnar. Idag är det så grått och trist ute att jag tror att inte ens katten kommer att vilja gå ut. Men grått och trist är perfekt läsväder så jag ska nog sätta mig framför brasan med en mugg thé och bara läsa idag. Så den här söndagen blir nog bra ändå.

Jag blev klar med en bok igår och började direkt på nästa och har alltså inte hunnit så långt i den här. Så min smakbit kommer från sid 77 i Livet efter dig av Jojo Moyes

"Det var sant. Det verkade som om Will och jag hade hittat ett sätt att faktiskt umgås. Det handlade i och för sig mest om att han var oförskämd mot mig, och att jag emellanåt var lika oförskämd tillbaka. Han klagade på något jag gjorde och jag svarade att om det var så viktigt så kunde han fråga snällt. Han svor åt mig eller sa att jag var asjobbig, och jag svarade att han inte skulle klara en dag utan mig. Det var en aning tillkämpat, men det funkade. Ibland verkade det som om han till och med tyckte det var skönt med någon som vågade käfta emot och tala om för honom att han var knäpp."











15 kommentarer:

  1. Jojo Moyes har jag börjat bli lite nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Det här är en bok jag är sugen på men inte kommit mig för att läsa än. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Har varit sugen på att läsa denna ett bra tag. Hoppas det blir snart.

    SvaraRadera
  4. Den här boken tyckte jag väldigt bra om! Hoppas att du också tycker om den. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Jeg har lest tre av Jojo Moyes, men har den nyeste ulest i hylen. (Den skal leses). Av alle bøkene hennes er det nok fremdeles Over havet jeg liker best :-) Ønsker deg en fin adventssøndag!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Den här tyckte jag mycket om.

    SvaraRadera
  7. Skulle gärna vilja läsa något av denna författare, kanske denna. Tack för smakbit! :)

    SvaraRadera
  8. Har lest to av forfatterens bøker og likte dem godt

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Den här har jag läst, och den var bra, men jag hade nog lite för höga förväntningar. Hoppas att du gillar den. :)

    SvaraRadera
  10. Jag gillade i det stora hela boken, men hade två invändningar, bland annat slutet- så det är väl bäst att jag inte säger nåt mer om det..

    SvaraRadera
  11. Har inte läst Moyes än, men det blir nog vad det lider :)

    SvaraRadera
  12. Oh, den boken är så vansinnigt bra.

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten :) Ha en bra andra adventskväll!

    SvaraRadera
  14. den här har jag faktiskt läst och jag tyckte att den hade något att lära ut. tack för påminnelsen

    SvaraRadera