måndag 2 mars 2015

Tematrio - Kvinnor

En bra början på veckan är att det är måndag och då kan man delta i Lyrans Tematrio. Temat den här veckan är Kvinnor

Temat den här veckan blir därför väldigt lätt, berätta om tre bra texter som handlar som kvinnor. Klassiker, lyrik, faktaböcker, elaka mammor, vackra häxor o s v välj själv! Eller blanda hejvilt.

-------------------

En bekant till mig påpekade vid ett tillfälle att han tyckte att jag läste väldigt mycket böcker skrivna av kvinnor och/eller om kvinnor och när jag kollade på listor av lästa böcker så kom jag på att han nog hade ganska rätt. Så det här temat tyckte jag var väldigt lätt, det svåra var att bara ta tre. Och så var det också ett sammanträffande att jag precis har gjort ett inlägg om en bok som handlar om, just det, kvinnor!

Här är mina tre böcker om kvinnor


Skönhetsskolan i Kabul av Deborah Rodriguez











Hitlers furier av Wendy Lower










En drottnings löfte av C.W. Gortner








11 kommentarer:

  1. Det var helt nya böcker för mig, spännande.

    SvaraRadera
  2. Tre intressanta böcker varav den första är okänd för mig. Tack för bra tips!

    SvaraRadera
  3. Det här är tre böcker som jag gärna vill läsa. De verkar alla intressanta.

    SvaraRadera
  4. de här titlarna är nya för mig! spännande!

    SvaraRadera
  5. Här var det blandat! Jag gillar det.

    SvaraRadera
  6. Tre nya titlar för mig. Verkar vara tre riktigt bra böcker så tack för tipsen!

    SvaraRadera
  7. Tre nya böcker för mig med :)

    SvaraRadera
  8. Jag blev nyfiken på Skönhetsskolan i Kabul, även de andra böckerna verkar intressanta.

    SvaraRadera
  9. En drottnings löfte ska jag nog snart läsa :)

    SvaraRadera
  10. Inga böcker jag kände till. Tack för tipsen!

    SvaraRadera