måndag 9 mars 2015

Tematrio - Pengar

Så underbart väder idag att man skulle helst ha velat vara ute hela dagen. Katterna fick vara ute opå den inhägnade altanen så länge de ville men tyvärr hade jag annat som måste göras så jag kunde inte vara med alltför länge. Och eftersom det redan är mörkt ute så kan jag med gott samvete sitta framför datorn och jobba lite. Och eftersom det är måndag så är det dags för Lyrans Tematrio. Idag är temat Pengar och hon  uppmanar

Berätta om tre romaner där pengar spelar stor roll!

----------------------

Det här var inte helt lätt eftersom det finns en uppsjö av böcker där pengar spelar en stor roll. Men att välja tre stycken där det märks ordentligt är inte så lätt.





Lady Almina och verklighetens Downton Abbey av Lady Fiona Carnarvon











Sjukt begär av Magnus Jahnsson










Ett oemotståndligt förslag av Birgitta Bergin


















17 kommentarer:

  1. Verklighetens Downton låter ju intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är verkligen intressant! Rekommenderas!

      Radera
  2. Birgitta Bergin har jag läst, den var riktigt bra.Men de andra har jag inte läst.

    SvaraRadera
  3. Lady Carnarvon är väl den som faktiskt bor på slottet som vi får se exteriören på i Downton Abbey?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Det riktiga slottet heter Highclere Castle

      Radera
  4. Läst bara Lady Almina, intressant trio.

    SvaraRadera
  5. Pengar är ofta en viktig del!

    SvaraRadera
  6. Jahnsson och Bergin känner jag inte till

    SvaraRadera
  7. Verklighetens Downton är jag väldigt sugen på.

    SvaraRadera
  8. Har inte läst någon av böckerna i trion, men är redan tidigare intresserad av att läsa den första.

    SvaraRadera
  9. Jag har inte läst någon av dessa! Men jag är lite svag för kostymdrama så den första kanske borde kollas in

    SvaraRadera
  10. Ett oemotståndligt förslag måste jag läsa nån gång.

    SvaraRadera
  11. Inga titlar jag läst, så tack för bra tips.

    SvaraRadera
  12. Magnus Jahnsson är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera