tisdag 24 november 2015

Tematrio - Anna, Karin, Elisabeth

Den här veckan är Lyrans Tematrio flyttad till tisdagen. Eftersom Lyran haft namnsdag nyligen och ska ha en snart igen så är veckans tema baserat på hennes namn och hon uppmanar

Berätta om tre böcker/texter vars huvudpersoner eller författare heter Anna, Karin eller Elisabeth!

-----------------

Det fick bli en bok för varje namn och för de här böckerna är det författarens namn som stämmer in på temat. (OBS! Boktiteln är länkad antingen till recensionen eller till förlagets sida så där står mer info om boken)





Medan mörkret faller av Anna Lihammer












Än finns det hopp av Karin Wahlberg
(Den här finns i min bokhylla men eftersom jag ännu inte hunnit läsa den så är titeln länkad till förlagets sida)











En drottnings död av Elizabeth Massey






13 kommentarer:

  1. Karin Wahlberg har jag läst och den sistnämnda har jag,

    SvaraRadera
  2. Karin Wahlberg har jag läst ett par böcker av, men det var ett tag sen.

    SvaraRadera
  3. Inte läst någon av dessa. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Tudorregenterna var en spännande samling. Henrik VIII hade nog aldrig kunnat föreställa sig alla hans tre barn födda inom äktenskapet skulle bli kungar och drottningar av England.

    SvaraRadera
  5. Anna Lihammer är jag grymt nyfiken på och hennes första bok har jag faktiskt redan. Återstår bara att läsa den alltså...

    SvaraRadera
  6. För mig blev det istället tre Annor i titeln. Kul med ett tema som kan varieras lite!

    SvaraRadera
  7. Jag läste Anna Lihammer (kul med Uppsalakopplingen, jag är också därifrån) men tyckte det var lite väl mycket kranier som sågades upp och annat gottande i äckliga detaljer...

    SvaraRadera
  8. Medan mörkret faller ser intressant ut, har också bott en period i Uppsala. Alltid kul att läsa sådant som utspelar sig på platser man känner till.

    SvaraRadera
  9. Har inte läst någon av dessa, men sett The Tudors som TV-serie. Karin Wahlberg skulle det vara spännande att läsa något av.

    SvaraRadera
  10. Har inte läst någon från din trio.

    SvaraRadera
  11. Karin Wahlberg har jag läst en del deckare av och funderat på att läsa Än finns det hopp, men det har inte blivit av ännu. Massey är ett nytt namn för mig, intressant. Anna Lihammer har jag också med i min trio.

    SvaraRadera