onsdag 23 mars 2016

Vårläsning - en enkät





Jag har sett väldigt många göra den här enkäten och till slut tyckte jag att det var dags att jag också gjorde den. Enkäten kommer från Johannas deckarhörna






  • Vad läser du för bok/ böcker just nu?


    Jag har precis börjat på



    En officer och spion av Robert Harris












    Den osynlige mannen från Salem av Christoffer Carlsson











    • Vilka nya böcker som släpps i vår ser du mest fram emot att läsa?

    Oj,  det är många men två av dem är definitivt

     



    • Vilken är den bästa boken du har läst hittills i år?






    En av oss: en berättelse om Norge av Åsne Seierstad







    • Om några veckor är det påsk, och många läser gärna ”påskkrim” då. Har du några sådana planer?

    Nu är jag så sen med att göra enkäten att det det redan är skärtorsdag imorgon men  jag kan ju svara i alla fall.Nej, jag kommer inte att läsa några påskekrim, jag läser annat just nu

    • Finns det någon debutant eller för dig ny författare som du ser extra mycket fram emot att läsa i vår?



    Debutanter har jag noll koll på, sånt brukar jag upptäcka när jag börjar läsa boken och vill ta reda på mer om författaren.






    Mamen Sanchez är ny för mig och eftersom jag är förtjust i spanska oxch latinamerikanska författare så blir den här riktigt rolig att läsa. Och så är ju titeln också så annorlunda






    • Slutligen: finns det någon bok som ger dig extra mycket vårkäsnsla? (Kan vara genom omslag, innehåll… Berätta varför du väljer just den!)

    Nja, jag har nog aldrig tänkt på böcker på det sättet.







    3 kommentarer:

    1. Kul att läsa dina svar och vilka böcker du ser framemot, för de var inte så bekanta för mig.

      SvaraRadera
    2. Roligt att läsa dina svar :) Ha en fin påsk, med eller utan krim ;)

      SvaraRadera
    3. Kul att läsa dina svar :) Den där Min fantastiska väninna har ju fullkomligt exploderat kring vad det gäller uppmärksamhet. Inväntar lite recensioner innan jag avgör om jag vill läsa eller inte.

      SvaraRadera