måndag 28 november 2016

Tematrio - Resor

Nu har jag tagit min sedvanliga kvällsvila på soffan och är alltså redo att ta mig av bloggen. Och eftersom det är måndag så är det Lyrans Tematrio som gäller. Lyran ska åka ganska långt under julen och det har inspirerat till dagens tema som är resor. hon uppmanar

Berätta om tre böcker som innehåller någon form av resor!

---------------------

Jag kände direkt att det inte skulle bli svårt att bland mina lästa böcker  hitta tre med resor i någon form. Och jag hade rätt så mina tre är faktiskt böcker som jag t o m har läst relativt nyligen (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)





Destination: Thailand av Katy Collins
Georgia reser till Thailand efter att ha blivit dumpad precis innan bröllopet.












Blodmåne av Markus Lutteman
Rockstjärnan Rob Chazey reser till Sydafrika för att besöka ett naturreservat där de gör sitt bästa för att rädda utrotningshotade noshörningar.










Teodlarens hustru av Dinah Jefferies
Huvudpersonen Gwendolyn Hooper reser till Ceylon/Sri Lanka för att bosätta sig hos sin make




7 kommentarer:

  1. Teodlarens hustru noterar jag till min att - läsa - lista

    SvaraRadera
  2. Verkar intressanta alla tre, särskilt Teodlarens hustru.

    SvaraRadera
  3. Ånej, en bok om tjuvjakt låter väldigt deprimerande. Jag får miljöångest när jag tänker på att noshörningarna snart är slut!

    SvaraRadera
  4. Nyfiken på den sista boken, f.ö okända titlar för mig.

    SvaraRadera
  5. Destination Thailand låter som en mysig bok att slappna av med.

    SvaraRadera
  6. Nyfiken på den första boken. Tack för tipsen.

    SvaraRadera