torsdag 5 december 2019

Hett i hyllan #225

Den här veckan har varit lite seg men jag ska försöka ta mig i kragen och komma igång lite. Idag är det torsdag och den börjar med att bloggare visar upp sina hyllvärmare i Monikas Hett i hyllan. Monika säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

--------------

Jag plockade fram ett loppisfynd igen.


Gå över gränsen av Robert Karjel
Baksidestext:
"Amraam är världens i särklass mest avancerade jaktrobot för flygplan, tillverkad i USA och utlånad till Sverige för testverksamhet.
Trots ett omfattande hemlighetsmakeri blir roboten stulen. Dessutom dödas en säkerhetsvakt vid stölden.
Snart förstår man att roboten befinner sig på Kola-halvön, och att det är uteslutet att gå förhandlingsvägen med ryssarna. Det bör inte komma till USA:s kännedom att roboten är i ryska händer.
En kommandostyrka bestående av fyra specialutbildade män utses för att ta sig in i Ryssland och om möjligt återbörda Amraam till Sverige.
En extremt svår operation - som inte blir lättare av att en läcka inom svenska försvaret förser ryssarna med löpande information..."





Bilden på boken är en nyutgivning, mitt är ett äldre ex från 1997/1998 så omslaget ser annorlunda ut, men det är samma bok. Jag köpte den 2014 på loppis för jag behöver alltid ha lite thrillers och sånt att varva med böcker ur andra genréer. Jag har senare läst annat av den här författaren och tyckte om de böckerna, men den här har ändå blivit stående i bokhyllan utan att jag plockat fram den när det varit dags att ta fram nånting nytt att läsa. Jag hade faktiskt glömt att jag hade den i bokhyllan så nu när jag blivit påmind så kanske det snart är dags att läsa den också.

3 kommentarer:

  1. Den verkar kunna bara spännande. Jag har inget läst av Karjel dock.

    SvaraRadera
  2. Har läst en annan bok av Karjel och gillade den inte alls. Tror knappt att det blir fler.

    SvaraRadera
  3. Känner inte alls till varken bok eller författare. Låter spännande.

    SvaraRadera