söndag 20 september 2015

Loppisfynd!

Idag besökte vi alltså bakluckeloppisen vid Ulva Kvarn i Uppsala och den här gången kunde jag inte stå emot helt utan kom hem med två böcker. Men att det bara blev två äe i sig rätt anmärkningsvärt eftersom jag har svårt att sluta köpa när jag väl börjat om det finns böcker jag vill ha. De som jag inte kunde motstå var


Ett år av magiskt tänkande av Joan Didion
Anna Karenina av Leo Tolstoj

Varför jag inte kunde låta bli dessa? Didion har jag hört mycket om och varit nyfiken på länge så nu var det rätt läge att prova. Anna Karenina läste jag när jag var väldigt ung (runt 10 år gammal) och jag älskade den - dags för omläsning nu för att se om jag tycker lika mycket om den nu.


8 kommentarer:

  1. Loppisfynd är alltid bra och då särskilt böcker :)

    SvaraRadera
  2. Anna Karenina gillade jag överraskande mycket :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskade den när jag läste den första gången, ska bli kul att se om jag gillar den lika mycket den här gången.

      Radera