tisdag 8 september 2015

Top Ten Tuesday - Avslutade serier

Top Ten Tuesday, som anordnas av The Broke & the Bookish, är ett stående inslag på tisdagarna. Det går ut på att göra en tio-i-topplista efter ett givet tema. Den här veckan ska man göra en lista på tio serier som man ännu inte har läst färdigt (rubriken borde såklart ha varit Oavslutade serier...)

Ten Finished Series I Have YET to Finish (topic first done in 2012)


----------------------------------------

Jag kan ju omedelbart säga att min lista lär inte bli lång - jag följer inte speciellt många serier. Men några finns det ju som jag ännu inte har läst klart

1. Håkan Östlundhs serie om Fredrik Broman - har sista delen kvar att läsa
2. Gail Carrigers serie om Alexia Tarabotti - de tre första delarna översattes till svenska och dem har jag läst. Resterande måste jag nu skaffa så jag kan läsa klar serien och sen börja på nästa, dvs serien om Alexias dotter, Prudence.
3. Ken Folletts trilogi Giganternas fall - har läst de två första delarna och t o m köpt den avslutande delen, men ännu inte läst den.
4. Peter Mays Isle of Lewis-trilogi - har bara läst första delen men vill absolut läsa de två andra delarna också
5. Harry Potter av J. K. Rowling - har några av de sista böckerna kvar att läsa men har bara inte kommit mig för ännu.

De där är nog de enda som jag kan komma på just nu. Jag följer ju Mårtensons Homan-serie men den lär nog inte bli färdigskriven än på ett tag.


7 kommentarer:

  1. Östlundhs serie har jag inte börjat läsa än, men jag har förberett mig och har de fyra första böckerna stående i hyllan :)

    SvaraRadera
  2. Både Carrigers och Rowlings serier är helt klart värda att läsa klart ;)

    SvaraRadera
  3. Har bara läst första HP boken :)

    SvaraRadera
  4. Östlundh och May har jag liksom du sista boken kvar av.

    SvaraRadera
  5. Jag har inte heller läst klart Harry Potter-serien :)

    SvaraRadera
  6. Östlundh och Rowling fick vara med på min lista med =)

    SvaraRadera
  7. Både Lewistrilogin och Harry Potter var sådana serier som jag sträckläste!

    SvaraRadera