torsdag 23 april 2015

Förbjuden frukt

Titel: Förbjuden frukt
Författare: Sylvia Collins
Format: Pocket
Antal sidor: 294
Förlag: Shakti

"Hon drack ett glas vatten medan hon såg sig själv i spegeln. Plötsligt kom tankarna på Christian tillbaka. Som från ingenstans hoppade de in i hennes hjärna och fick henne nästan att haja till. Hade hon drömt något om honom, eller bara fantiserat? hon visste inte. Tyckte han att hon var fin? Han hade tittat på ett annorlunda sätt på henne under middagen tyckte hon, speciellt när hon skrattat hjärtligt? Var det åtrå hon sett i hans ögon?"

-------------------------------------



Jag läser ju en del erotik och erotisk romance så när jag blev erbjuden  ett rec.ex av Förbjuden frukt så kunde jag inte säga nej även om det handlade om en novellsamling. Den som följt min blogg vet att jag inte är alltför förtjust i noveller eftersom jag gärna vill ha utförligare beskrivningar och en längre berättelse. 

När jag började läsa så var min första tanke att jag kanske inte riktigt ingår i målgruppen för den här novellsamlingen. Min känsla är att den nog riktar sig till en något yngre publik, kanske någonstans runt 25-30-åringar. Jag läser ju ganska få YA-böcker så då känns inte heller noveller om gymnasieungdomar speciellt intressanta för mig.

Novellerna innehåller mycket erotik men tyvärr så saknar de det som jag brukar tycka är viktigt, en stark berättelse i grunden. Men en del av det problemet kan ju bero på att det är noveller det handlar om eftersom noveller inte riktigt är "my cup-of-tea". Kanske hade någon av novellerna fungerat bättre för mig om den hade utökats till en hel bok med allt vad det innebär.

Förlaget Shakti skickade med två böcker till och jag ska nu se till att läsa dem också och se om de fungerar bättre för mig.

Tack Sylvia Collins för rec.exet!

Förbjuden frukt finns att köpa som pocket hos t ex

Adlibris
Bokus








  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar