lördag 11 juni 2016

En alternativ verklighet

Någonting ganska otrevligt hände i slutet av veckan och luften gick luften ur mig ett litet tag och jag tog en snabb djupdykning känslomässigt i den "värld" som jag umgicks i före bloggen och insåg hur mycket jag själv förändrats under den här tiden. En orsak till att jag tog så illa vid mig av det som hände är nog att jag har låtit mitt pansar bli tunnare här bland bokbloggare och börjat mer vara mig själv.  Det där känslomässiga besöket var nästan som att hamna i en alternativ verklighet och jag insåg direkt att den verkligheten vill jag aldrig mer hamna i! Det räcker gott och väl att läsa dystopier och fantasy, man behöver inte leva mitt i det.
Nej, tacka vet jag bokbloggarvärlden där det är OK att ha en egen åsikt och där man inte riskerar en kniv i ryggen, skitsnack och grova påhopp på en själv eller ens familj och vänner..
Nu ska jag fortsätta jag med min bok och hinner sedan kanske också skriva en recension...var bara tvungen att få ur mig det här först!



Tack alla bokbloggare för att ni är som ni är!


3 kommentarer:

  1. Tack för att du är som du är också!

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma!! oCh håller med, i bokbloggsvärlden är det okey att ha olika åsikter, det blir nästan lite roligare om inte alla har samma åsikt om alla böcker :)

    SvaraRadera