söndag 23 juni 2019

Läsplanering vecka 26

Den här sommaren har vi än så länge inte haft mycket inplanerat för veckorna utan det mesta har fått flyta på lite hur det vill, vi har ju för en gångs skull inte haft bråttom med nånting i och med att maken numera är hemma på heltid. För ovanlighetens skull finns en del inplanerat för vecka 26. Vi kanske ska på auktion på onsdag och en stor del av veckan går också till att plocka ihop alla loppiskartongerna för vi har tänkt oss att ha bord på loppisen på söndag (om vädret tillåter) och så ska maken åka iväg med några lass skräp till tippen. Så nog finns det att göra under kommande vecka. Jag lär ju hinna läsa ändå (hoppas jag) och jag behöver verkligen skriva recensioner så att jag kommer ikapp med dem. Antalsmässigt lär det ändå inte hinna med så många böcker med tanke på att den jag läser just nu är en riktig tegelsten, men sidmässigt lär det bli en normal vecka

Det jag tänkt läsa är


Jordens arvingar av Ildefonso Falcones
Den här läser jag just nu och det går inte i en handvändning precis att läsa ut den med tanke på att det är en riktigt tegelsten på drygt 800 sidor.












Pirata av Patrick Hasburgh
Jag hoppas verkligen att jag hinner i alla fall börja på den här under veckan som kommer








Vad ska du läsa under kommande vecka?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar