onsdag 14 juni 2017

20 snabba om sommaren



Jag har haft en lite upprörande upplevelse här direkt på morgonen så det bara snurrar i huvudet och allt vad jag hade planerat för bloggen plus recensioner är som bortblåst. Jag orkar inte heller titta runt på bloggen för att försöka komma på vad det var jag tänkte så jag gör nånting enkelt, dvs en enkät.
Den här hittade jag i mina gömmor, den kommer ursprungligen från Enligt O

Väljer du …
strut eller bägare? Strut alla gånger. Äter inte så jättemycket glass på sommaren, men de gånger jag äter så ska det helst vara strut.
rosévin eller bubbel? Bubbel blir jag bara sur i magen av så det får bli rosévin.
Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg? Varken eller, tittar inte så mycket på tv och de gånger jag tittar så är det definitivt inte på någon typ av allsångsprogram.
hav eller sjö?  Det är lite speciellt med hav.
pocket eller e-bok? Även om jag nu på ett sätt löst mina problem med e-böcker s är det ändå pappersböcker som jag helst vill ha.
deckare eller feelgood?  På sommaren ska det vara lite lättläst och då funkar det med båda.
fotbolls-EM eller OS? Ingen fotboll för mig överhuvudtaget, tack!
tegelstenar eller tunnisar?  Lite av båda. Jag gillar tegelstenar men tunnisar är bra att läsa enellan tegelstenarna
Livet efter dig eller Independence Day 2? Tittar inte så mycket på film men om jag måste välja så skulle det nog bli Livet efter dig.
Zlatan eller Ronaldo? Ingen, är inte det minsta intresserad av fotboll. Har visserligen läst boken  Zlatan Ibrahimovic: min historia, men det var mest för att jag fick boken som present.
sol eller skugga? Alltid skugga, jag tål inte sol. Jag bränner mig på ca 10 sek om jag vistas i solen.
film eller tv-serie? Egentligen varken eller, men jag väljer tv-serie, avsnitten är kortare än en hel film och då har jag ork att sitta kvar och titta.
blåbär eller hallon? Båda så länge man har plockat de själv.
Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Bruce Springsteen. Har alltid gillat honom.
originalpocket eller filmomslag? Original, filmomslag kan bli så fruktasvärt fel och jag gillar inte att man får ett "färdigt" utseende på vissa karaktärer.
nytt eller gammalt? Just nu är det nytt som gäller. Orkar inte riktigt med klassiker på sommaren.
slalomläsning eller en i taget? Nja...en i sovrrummet och en i köket är perfekt.
Facebook eller Instagram?  Inte så länge sen jag började med Instagram och jag gillar det. Facebook börjar kännas lite tråkigt.
skratta eller gråta? Jag gråter lättare än skrattar när jag läser en bok. Det krävs mycket mer för att jag ska tycka att nånting är så roligt att jag skrattar.
getingar eller myggor? Getingar är lättare att få syn på och de brukar inte vara lika många på en gång. 







1 kommentar:

  1. Filmomslag är bland det fulaste jag vet, fattar inte riktigt hur de tänker när de väljer ett sådant.

    SvaraRadera