fredag 31 augusti 2012

Bokmärken

Idag var det dags att städa skrivbordet lite och också hitta ett bra ställe för mina bokmärken. Ja, jag använder "riktiga" bokmärken. Förr gjorde jag "hundöron" och/eller använde diverse lappar/kuvert/vykort för att markera var jag var i boken, men det tröttnade jag på sen. Det var inte helt enkelt att vänja sig vid att alltid lägga ett specifikt bokmärke i boken istället för att grabba tag i första bästa papperslapp, gem el dyl, men det gick. Först i början fick jag skaffa en hel massa bokmärken så att om jag slarvade bort nån så kunde jag direkt ersätta den med något annat. Nu, fast jag vant mig vid att alltid ha ett riktigt bokmärke och sällan slarvar bort en, så har jag istället fått som vana att plocka med mig/köpa bokmärken när jag hittar nåt roligt.  Fr o m idag ligger inte mina bokmärken utspridda lite här och var utan nu finns dom snyggt och prydligt i en gammal kakburk... Och nu när jag har ett bra ställe att ha dem på så kan jag fortsätta samla på mig roliga och annorlunda bokmärken.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar