fredag 31 augusti 2012

Hitta Violet Park

Hitta Violet Park av Jenny Valentine 
(rec.ex från Atrium förlag)

"Det fanns flera anledningar till att Violet Park inte borde ha betytt nåt för mig. Hon var gammal. Hon var död. Hon var i en burk på en hylla. Men jag träffade henne av en slump, mitt i natten, och hon förändrade allt."

--------------------------------------------------------------------------

Jag önskar att det funnits såna här ungdomsböcker när jag var i 15/16-årsåldern, jag skulle ha älskat Hitta Violet Park. Och även om det är länge sen jag var i den åldern så blir jag väldigt förtjust i boken.  Lucas funderingar om livet och döden och hur han mognar under berättelsens gång är berättat med värme och humor och det är inte bara en gång som jag skulle ha velat ge honom en kram och tala om att han var på rätt väg. Boken är lättläst och tar slut alldeles för fort, jag hade nog gärna fortsatt läsa lite till. 

Hitta Violet Park kan köpas hos t ex Bokus  eller Adlibris 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar