torsdag 28 april 2016

Mios blues

Titel: Mios blues
Författare: Kristina Ohlsson
Format: pocket
Antal sidor: 390
Förlag: Pocketförlaget

"Var är Mio?
Vad hände egentligen på Mios dagis den där sista dagen? Mot sin vilja har Martin Benner dragits ibn i jakten på den försvunne fyraåringen. Så länge barnet är borta, kommer inte den hänsynslösa maffiaorganisationen att lämna honom i fred. Desperat följer Martin upp de få spå som finns.
Men Mios försvinnande är inte Martins enda problem. Han måste också bringa klarhet i vem som försöker sätta dit honom för mord som han inte begått. Han blir allt mer paranoid för var dag som går. Vem kan följa honom så nära utan att själv bli synlig?
Jakten på sanningen ställer honom inför ett ohyggligt dilemma: Kan han rädda både Mio och sig själv? Eller krävs ytterligare offer för att Martin Benner ska få ro?"

----------------
Jag var ju inte jätteförtjust i första delen, Lotus blues, men kände att jag ändå borde läsa Mios blues för att få veta vad som hände med Mio.

Martin Benner tycker jag fortfarande inte speciellt bra om och han är inte precis en hårding. Men jag måste medge att i Mios blues fungerar det ändå bättre än i förra boken.

Trots att jag lyckades lista ut i stora drag vad det hela handlade om så fanns där en del oförutsägbara detaljer som jag blev överraskad av. Det är bra för det är inte roligt med intriger som är alldeles för förutsägbara.

Trots att jag inte är stormförtjust i Mios blues heller så tycker jag att den är bättre än Lotus blues och helt klart värd att läsa om man gillar lite tuffare deckare.

Min recension av första delen

Lotus blues



Mios blues finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/Storpocket/Pocket/E-bok
Bokus Inbunden/Storpocket/Pocket/E-bok
CDON Inbunden/Storpocket/Pocket/E-bok


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar