måndag 4 april 2016

Tematrio - huvudstäder

Idag har jag läst, läst och så läst lite till och målat lite mellan varven. Och nu efter en god middag (salami-&mozzarellafylld fläskfilé - mums!) tänkte jag ta en stor mugg med thé och kanske titta lite på tv innan jag läser lite till. Men innan det blir tv-tajm så ska jag delta i Lyrans Tematrio som den här veckan handlar om huvudstäder. Hon uppmanar

Berätta om tre böcker som utspelar sig i huvudstäder! 

-----------------
Jag plockar som vanligt bland mina lästa böcker och den här gången bara bland dem som jag läst i år(OBS! Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken).






Gatukatten Bob av James Bowen (London)












En officer och spion av Robert Harris (Paris)











Hela härligheten av Margaret Mazzantini (Rom)










18 kommentarer:

  1. Nu fick jag svar på vad jag frågade innan, den utspelar sig i Rom alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, de viktiga delarna utspelar sig i Rom.

      Radera
  2. Gatukatten Bob har jag läst.

    SvaraRadera
  3. Fina städer - besökt alla tre :)
    tror det var på Irland jag såg en gatukatt på en cykel....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gatukatt på en cykel? Det var lite annorlunda!

      Radera
  4. Gatukatten Bob var ett perfekt val ;)

    SvaraRadera
  5. Av framsidorna att döma är det tre helt olika slags böcker? :)

    SvaraRadera
  6. Både En officer och spion och Hela härligheten låter väldigt intressanta.

    SvaraRadera
  7. Den där gatukatten dyker upp precis överallt nu :)

    SvaraRadera
  8. Hela härligheten är jag så oerhört nyfiken på :)

    SvaraRadera
  9. Tre intressanta böcker. Alla tre böcker som jag skall läsa.

    SvaraRadera
  10. Boken om Bob har jag läst av dessa. Den sista i trion kände jag inte alls till tidigare, får kolla upp. :)

    SvaraRadera