lördag 23 april 2016

Varning för vilt

Titel: Varning för vilt
Författare: Aino Trosell
Format: häftad
Antal sidor: 325
Förlag: Type & Tell
Recensionsexemplar

"Siv Dahlin är åter på banan i Varning för vilt, den här gången som mäklarassistent.
Fastighetsförsäljning i glesbygd är inte lätt. Dessutom upptäcker Siv diverse obskyra aktiviteter som hon måste hantera, utan att bli avskedad...

Nio andra berättelser: en handfull svenska krusbär, stickiga och söta, men förbannade också och understundom söta.

Varsågod. Tonen är mollstämd men det finns skönhet, det finns hopp."

------------------
Mitt projekt för i år är att läsa mer noveller så jag blev jätteglad när författaren tog kontakt och frågade om jag ville läsa den här boken. Varning för vilt består av 10 korta berättelser/noveller och det kändes perfekt för mig.

Bokens noveller är en perfekt blandning av  teman med både lite sorg och en del humor med underfundiga vändningar. Jag blir alldeles varm i hjärtat av den känsla med vilken författaren berättar om både "vanliga" och mer udda människor. Min favorit är faktiskt titelnovellen Varning för vilt med Siv Dahlin.

Jag har inte läst något av Aino Trosell tidigare men har förstått att Siv Dahlin, huvudpersonen i första novellen, visst figurerat i författarens andra böcker också och jag känner direkt att henne vill jag läsa mer om.

Jag tyckte väldigt mycket om de här novellerna och kommer att se till att läsa fler böcker av den här författaren.

Tack till Aino Trosell för rec.exet!

Mer info om författaren och hennes böcker finns på Aino Trosells hemsida


Varning för vilt finns att köpa hos t ex

Adlibris Häftad
Bokus Häftad
CDON Häftad






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar