lördag 8 juli 2017

Halvårsrapport jan-juni 2017



Halvårsrapport jan-juni 2017

Antal lästa böcker:77
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 26235
Inbundet: 38
Kartonnage:2
Danskt band: 5
Häftad: 13
Storpocket: 0
Pocket: 18
Excess: 0
E-bok: 1
Lästa rec.ex: 58
Lästa hyllvärmare: 10
Köpt: 52
Fått: 52

Böckerna jag läst under den här perioden finns under fliken Läst 2017

Utmaningarna (förutom de fasta veckoutmaningarna) jag deltar eller har deltagit i finns under fliken Utmaningar 2017

Jag blev faktiskt ganska överraskad när jag fick fram de här siffrorna. Att jag hade läst fler böcker under första halvåret än vad jag läste under samma period förra året hade jag verkligen inte väntat mig, i år har läsandet på något sätt gått lättare och det har inte riktigt känts att jag läst speciellt mycket.

Det som jag är lite missnöjd med är att jag inte lyckats läsa fler hyllvärmare, så det måste jag försöka ta itu med nu under andra halvan av året.
Jag köper fortfarande alldeles för många böcker och där måste jag helt enkelt bättra mig. Just nu håller jag på med "Stora utrensningen" så jag får bort lite av de äldsta hyllvärmarna och sådant jag ändå inte kommer att läsa och det gäller nu att jag i första hand försöker läsa det som blir kvar innan jag köper nytt. Totalstopp kan jag inte sätta för det finns situationer då jag "måste" köpa böcker, t ex när det är någon del jag saknar i en serie. Men grundregeln ska vara att i möjligaste mån undvika att köpa fler böcker.

Annars är jag nog ganska nöjd med läsandet under den här perioden och hoppas nu att andra halvåret går minst lika bra. Och att jag under de månaderna hinner läsa lite fler hyllvärmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar