torsdag 20 juli 2017

Hett i hyllan #101



Kallt, kallt, kallt! Ja, det är drygt 18 grader ute, men för mig är det alldeles för lite, jag fryser, så på med tjocka kläderna igen. Jag hoppas verkligen att det blir varmare längre fram på dagen.
Nu är det i alla fall dags för Monikas Hett i hyllan och hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

------------

Jag plockade fram en bok ur en av bokhyllorna som jag ännu inte hunnit gå igenom i min stora utrensning.




Konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)
"Doug har träffat sitt livs kärlek, och förlorat henne. Knappt trettio år gammal är han en deprimerad, alkoholiserad änkling. Han vill helst vara ifred med sin självömkan, men motarbetas av sin tvillingsyster, sin struliga styvson och stans alla singelkvinnor"






Den här boken köpte jag på bakluckeloppisen på Ulva år 2013 och när jag läser baksidestexten så förstår jag direkt vad det var som fick mig att köpa den. Men det var då det och just nu blir jag inte lockad alls. Så jag har en känsla av att den här åker ner i utrensningslådan. Men det beslutet tar jag när jag väl kommer till den här bokhyllan.




5 kommentarer:

  1. Jag hade faktiskt en som stått länge oläst i hyllan av den här författaren men den fick åka till Myrorna. Det kändes som att den aldrig skulle bli läst till slut.

    SvaraRadera
  2. Nej men... han skriver ju jätteroliga böcker. Eller kanske mer tragikomiska egentligen. Bra är de i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Sju jävligt långa dagar har jag läst av honom. Jag minns den som lite småkul och trevlig för stunden.

    SvaraRadera
  4. har inte läst något av den här författaren, men tänkt att jag skulle göra det

    SvaraRadera